Rezension: Shadow & Crowns

 




Buch Reihe: Shadow & Crowns



Inhalt:

The old gods are growing restless. An ancient evil is stirring. Can they stop the coming storm?

Mercenary Casia Greythorne cares about two things: Completing whatever her latest job is, and earning enough coin to buy the expensive medicine that’s keeping her mentor alive.

So when the king himself offers her a job, she can’t resist the massive reward he offers—even if it means working with Captain Elander, the arrogant, mysterious right-hand to that king.

Her partner may be infuriating, but at least their mission seems simple and quick enough: Investigate the origins of the strange plague that’s been ravaging their empire, help find a cure, and then call it a day.

But in a land brimming with old magic and meddling gods, nothing is ever that simple, and nothing is ever what it seems.

As the bodies pile up and strange monsters begin to wreak havoc throughout the realms, Cas and Elander will have to work together to protect their world whether they like it or not. Because one thing is clear: Something ancient and evil is stirring in the shadows of that world.

And their empire will not survive its full unleashing.




Autor: S.M Gaither


Genre: Epic Fantasy/Fantasy Romance


Sprache: Englisch


Reihe: Shadow & Crowns



Checkt: 
Content Note



Troops: 

Enemies to Lovers, Chosen One, Found Family



Meinung:


Nun kommen wir zu einer Reihe die mich im März begleitet hat.



Nachdem ich Band 1 vor eine Weile gelesen habe wurde es Zeit das ich weiter mache. Und wie sagt man so schön man sollte immer abwarten was der 2 Teil aussagt und ich muss zugeben das war die Richtige Entscheidung. Nicht nur das Band 2 mein Favorit bisher ist sondern ich hab auch endlich eine Bindung zu denn Charakteren aufgebaut. Diese Geschichte ist ein Mix aus Thron of Glass und The Bridge Kingdom zwei Geschichten die ich sehr liebe. Daher habe ich diese Geschichte genossen sowohl die Politischen intrigieren als auch die Liebesgeschichte die mich definitiv überrascht hat.

In dieser Geschichte folgen wir zwei Perspektiven die in der dritten Sicht erzählt wird (Cassia & Leander) und wir bekommen sowohl ein Einblick in die Vergangenheit aber spielt die meiste Zeit in der Gegenwart. Es gibt ein sehr guten Fantasy Plot mit Intrigen und zu gleicher Zeit eine Liebesgeschichte aller Enemies to Lovers. Ebenfalls einer meiner Lieblings Troops: Found Family die zusammen halten. Im ganzen war ich begeistert von dieser Reihe und kann es kaum abwarten denn letzten Band 5 im Sommer zu Lesen und freue mich schon darauf.

Der Finale Band erscheint im Juli.


Kommentare

Beliebte Posts aus diesem Blog

Impressum

Neuerscheinungen im Jahr 2024 (die ich Lesen will)

24 Bücher für 2024